Jongens, een van de dingen die me het meest stoort aan de T03 is het gebrek aan Apple CarPlay en Android Auto. Ik was er zeker van dat het deze had, zoals de meeste moderne auto’s tegenwoordig.
Het Leapmotor infotainmentsysteem touchscreen is redelijk responsief, maar de app van het bedrijf is beperkt. Zonder CarPlay kan ik Google Maps of Waze niet gebruiken met stembediening, wat ik elke dag zou gebruiken.
Ik las op het Leapmotor forum dat sommigen alternatieve oplossingen hebben geprobeerd. Iemand probeerde het met een HDMI-dongle (gezien op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=x67Em-Riouo), maar zegt dat er compatibiliteitsproblemen zijn.
De B10 en C10 zouden ze moeten ondersteunen omdat ze Leapmotor OS 4 hebben. Dus de vraag is: wanneer komt het voor de T03? Ik heb gehoord dat het een kwestie is van Apple en Google hardwarecertificering, niet alleen software.
Ik denk dat ik me erbij moet neerleggen om alleen het Leapmotor eigen systeem te gebruiken. Jammer, het zou een groot verschil hebben gemaakt.