Hallo allemaal!
Ik probeer te achterhalen welke verzekering ik moet kiezen voor mijn B10 en ik was verrast door de enorme prijsverschillen tussen de verschillende bedrijven.
Ik heb online wat offertes aangevraagd en kwam tot zeer uiteenlopende bedragen, zelfs 100% of meer! Sommige bedrijven vragen het dubbele van andere voor schijnbaar vergelijkbare dekkingen.
Ik wilde jullie vragen:
- Welk verzekeringsbedrijf gebruiken jullie? (Generali, UnipolSai, Allianz, Direct Line, Genialloyd, etc.)
- Hoeveel betalen jullie jaarlijks? (uiteraard afhankelijk van de bonus-malusklasse, maar gewoon om een idee te krijgen)
- Welk type dekking hebben jullie? (alleen WA, Kasko, diefstal/brand…)
- Hebben jullie specifieke dekkingen voor elektrische auto’s opgenomen? (bijv. batterijbescherming, laadhulp)
- Vrije keuze werkplaats of gebonden?
Punten waar ik twijfels over heb:
- GAP-verzekering: veel polissen nemen dit al 24 maanden op, andere niet. Is dit echt nodig?
- Batterijdekking: aangezien de batterij al 8 jaar garantie heeft, is het zinvol om deze apart te verzekeren?
- Nieuwwaarderegeling: sommigen bieden 18 maanden, anderen 36. Wat hebben jullie gekozen?
Het zou erg nuttig zijn om ervaringen te delen om te begrijpen of er bijzonder voordelige bedrijven zijn of juist bedrijven die vermeden moeten worden!
Alvast bedankt! ![]()