Problemen na update 3.41.21

Ik nodig u uit om hier de problemen te melden die u vóór de update niet had.

Druk op rubber niet meer zichtbaar

Na de update is de machine van een gebruiker vastgelopen met de handrem die niet meer loskomt en de bijbehorende EPB (Electric Parking Brake) foutmelding.

Ik bevestig het EBP-probleem dat zelfs na het loskoppelen van de batterij voor meer dan een half uur niet is opgelost.

Hallo, is het probleem toen opgelost?

Helaas niet en ik wacht al sinds gisteren op een sleepwagen :disappointed_face:

Maar is de tablet bruikbaar? Heb je geprobeerd de software “geforceerd te resetten” door de twee knoppen op het stuur lang ingedrukt te houden? Of een fabrieksreset uit het systeem te doen?

Alles werkt op softwareniveau, maar zodra ik de versnelling in D zet, verschijnt het EPB-storingslampje en ontgrendelt de handrem niet… Ik heb alles geprobeerd, echt alles, ik heb zelfs de zekeringen eruit gehaald, niets helpt. Bovendien wacht ik al sinds gisteren op die verdomde takelwagen die maar niet komt… wat een woede :enraged_face:

Vreemd, maar dat zelfs een fabrieksreset niets oplost, het zou in principe alles moeten herstellen. Dus de EPB-instelling kan ook niet via het menu worden uitgeschakeld? Merkte je vreemde dingen op tijdens de update?

PS: Heb je geprobeerd de sos-knop te gebruiken en rechtstreeks contact op te nemen met Leapmotor om de afwijking uit te leggen?

Het herstel heeft de auto weer aan de praat gekregen, nog steeds met de laatste update die waarschijnlijk de oorzaak is van deze storing. Uit de handleiding heb ik gelezen dat wanneer een update mislukt, de EPB (elektronische parkeerrem) defect kan raken. In werkelijkheid is de update echter soepel verlopen, gedownload en geïnstalleerd zonder enige afwijking. De auto start en reageert op alle commando’s, behalve op het commando om hem in de sleepmodus te zetten, waarbij een “generieke” foutmelding wordt weergegeven. Bovendien is de EPB-knop uitgeschakeld. Het is alsof de update die ik heb geïnstalleerd, door de auto wordt herkend als een gevaar, waardoor deze in een soort beveiligingsmodus is gegaan.

De hulp stuurt alleen maar een sleepwagen, ze hebben absoluut geen idee van iets… denk dat het meisje aan de callcenter me zelfs vroeg of de auto een automatische transmissie had :man_facepalming:t4:

Nieuwe bug, het volume verschijnt niet meer met de stuurbediening en de radio is instabiel met muziek die aan en uit gaat, reageert niet eens op de commando’s op de tablet.

De niet-zichtbare bandenspanning is slechts een tijdelijk probleem, maak gewoon een paar rondjes met de auto en deze synchroniseert correct.

Dus wordt het afgeraden om deze update uit te voeren, of zijn de problemen slechts geïsoleerd?

Dit komt omdat de auto me vraagt of ik deze update wil uitvoeren en ik wil geen schade veroorzaken.

Heeft iemand dit gedaan en geen afwijkingen ondervonden?

Het percentage gebruikers met epb-problemen is minimaal. Voorlopig kunnen we zeggen 1-2%. Velen hebben het zonder problemen gedaan.
Parkeer hem, laat het hele pakket downloaden en laat hem rustig zijn werk doen.

1 like

Ik heb de update geïnstalleerd, alles in een uur of iets meer. Ik heb een proefrit gemaakt en alles lijkt te werken, Apple CarPlay verscheen ook, wat eerder ontbrak.

Het spijt me voor de gebruikers die na de update problemen ondervonden, dit kan gebeuren, maar het merk moet dit onmiddellijk oplossen.

Ik heb ook nogal wat problemen met de radio en Spotify.

De afspeelknop wordt inderdaad de pauzeknop, maar er is geen geluid: ik weet niet of de inhoud er wel is maar niet te horen is.

In deze gevallen wordt het volume van het draaiwiel niet geactiveerd.

Het is me overkomen dat ik in de auto stapte nadat ik hem een half uur had geparkeerd en bij het starten ging de DAB-radio voluit aan, zonder dat ik hem had aangezet: blijkbaar heb ik bij het bladeren in het wilde weg het volume op maximaal gezet, wat na de herstart werd herkend.

Heel vreemd.

Wat betreft Carplay, soms maakt het automatisch verbinding, soms niet, soms verbreekt het de verbinding vanzelf: dit alles met de draadloze verbinding.

Vanuit het oogpunt van bruikbaarheid van de auto is er gelukkig niets te melden, hoewel ik moet zeggen dat de bluetooth-sleutel van de iPhone praktisch onbruikbaar is geworden, want als ik dichterbij kom, gaat hij niet open en als ik wegga, gaat hij niet dicht, dus ofwel open ik de app en grijp ik in met de commando’s en voer ik ook de code in, ofwel - en dat is wat ik doe - doe ik alles via de kaart.

1 like